گواهینامه بین المللی رانندگی صادره از آمریکا (قیمت + مدارک + کشورهای پذیرنده)

تاریخ:
توسط:
47 نظر
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

اگر شما هم مثل من اهل سفر باشین، حتما می دونین که برای سفرهای جاده ای با ماشین شخصی یا کرایه ماشین در خارج از کشور، اولین شرط، داشتن گواهینامه بین المللی رانندگی است. گواهینامه بین المللی ترجمه گواهینامه ملی شما است که توسط شرکت ها یا نهادهای دارای صلاحیت صادر می شود و مجوز رانندگی شما در خارج از کشور به حساب می آید.

گواهینامه بین المللی رانندگی
گواهینامه بین المللی رانندگی

در ادامه این مطلب به صورت کامل با گواهینامه های بین المللی رانندگی و نحوه اخذ آن در ایران آشنا خواهید شد.

گواهینامه بین المللی رانندگی چیست؟

گواهینامه بین المللی رانندگی یک ترجمه رسمی از گواهینامه رانندگی ملی و معتبر شما به 6 زبان رسمی سازمان ملل (انگلیسی، فرانسوی، روسی، اسپانیایی، چینی و عربی)  و 9 زبان بین المللی دیگر (آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی، سوئدی، یونانی، کره ای و …) است. بر اساس کنوانسیون های بین المللی، با داشتن این ترجمه رسمی اجازه رانندگی در همه کشورهای عضو سازمان ملل را خواهید داشت.

گواهینامه بین المللی با مجوز وزارت دادگستری آمریکا و بر اساس گواهینامه ملی، پس از اعتبارسنجی توسط نمایندگان رسمی شرکت، در کشور آمریکا صادر و از طریق پست به ایران ارسال می شود.

گواهینامه بین المللی رانندگی کریم ضابط - صادره از آمریکا
گواهینامه بین المللی رانندگی کریم ضابط – صادره از آمریکا

مدارک مورد نیاز جهت صدور گواهینامه بین المللی از آمریکا

گواهینامه بین المللی بدون نیاز به هیچ گونه آزمون رانندگی و صرفا بر اساس گواهینامه معتبر فعلی شما صادر می شود. مدارک مورد نیاز جهت صدور گواهینامه بین المللی رانندگی صادره از آمریکا عبارت است از:

  1. اسکن رو و پشت گواهینامه ملی دارای اعتبار
  2. اسکن صفحه مشخصات پاسپورت متقاضی (فقط املای صحیح نام و نام خانوادگی به زبان انگلیسی مورد نیاز است)
  3. اسکن امضای متقاضی
  4. عکس دیجیتال 3 در 4 جدید

برای صدور گواهینامه بین المللی در آمریکا، برای خانم های ایرانی، داشتن عکس با حجاب اجباری نیست.

مدارک مورد نیاز برای صدور گواهینامه بین المللی رانندگی
مدارک مورد نیاز برای صدور گواهینامه بین المللی رانندگی

متقاضیان دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی بایستی حتما دارای گواهینامه ملی معتبر باشند. گواهینامه های صادره از همه کشورهای عضو سازمان ملل برای صدور گواهینامه بین المللی مورد قبول است.

کشورهای پذیرنده گواهینامه بین المللی رانندگی

گواهینامه بین المللی صادره از آمریکا در همه کشورهای عضور سازمان ملل اعتبار دارد و دارنده آن اجازه دارد در همه آن کشورها (به جز کشور صادرکننده گواهینامه ملی) رانندگی کند. مثلا ایرانی ها می توانند در همه کشورهای عضو سازمان ملل به غیر از ایران، از این گواهینامه استفاده کنند.

کشورهای پذیرنده گواهینامه بین المللی رانندگی صادر از آمریکا
کشورهای پذیرنده گواهینامه بین المللی رانندگی صادر از آمریکا

کشورهای پذیرنده گواهینامه بین المللی رانندگی صادره از آمریکا عبارتند از:

افغانستان، آلبانی، الجزایر، آندورا، آنگولا، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، ارمنستان، استرالیا، اتریش، جمهوری آذربایجان، باهاما، بحرین، بنگلادش، باربادوس، بلاروس، بلژیک، بلیز، بنین، پادشاهی بوتان، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، بوتسوانا، برزیل، برونئی، بلغارستان، بروکینافاسو، بوروندی، کامبوج، کامرون، کانادا، کیپ ورد، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، شیلی، چین، کلمبیا، کومور، جمهوری کنگو، کاستاریکا، ساحل عاج، کرواسی، کوبا، قبرس، جمهوری چک، کره شمالی، جمهوری دموتراتیک کنگو، دانمارک، جیبوتی، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، مصر، الساوادور، گینه استوایی، اریتره، استونی، اتیوپی، فیجی، فنلاند، فرانسه، گابن، گامبیا، گرجستان، آلمان، غنا، یونان، گرانادا، گواتمالا، گینه، گینه بیسائو، گویان، هائیتی، هندوراس، مجارستان، ایسلند، هند، اندونزی، ایران، عراق، جمهوری ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، جامائیکا، ژاپن، اردن، قزاقستان، کنیا، کیریباتی، کویت، قرقیزستان، لائوس، لتونی، لبنان، لسوتو، لیبریا، لیبی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، ماداگاسکار، مالاوی، مالزی، مالدیو، مالی، مالت، جزایر مارشال، موریتانی، موریس، مکزیک، ایالات فدرال میکرونزی، موناکو، مغولستان، مونته نگرو، مراکش، موزامبیک، میانمار، نامیبیا، نائورو، نپال، هلند، نیوزلند، نیکاراگوئه، نیجر، نیجریه، نروژ، عمان، پاکستان، پالائو، پاناما، پاپوآ گینه نو، پاراگوئه، پرو، فیلیپین، لهستان، پرتغال، قطر، کره جنوبی، مولداوی، رومانی، روسیه، رواندا، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین ها، ساموآ، سان مارینو، سائوتومه و پرنسیپ، عربستان سعودی، سنگال، صربستان، سیشل، سیرالئون، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، جزایر سلیمان، سومالی، آفریقای جنوبی، سودان جنوبی، اسپانیا، سریلانکا، سودان، سورینام، اسواتینی، سوئد، سوئیس، سوریه، تاجیکستان، تایلند، مقدونیه شمالی، تیمور شرقی، توگو، تونگا، ترینیداد و توباگو، تونس، ترکیه، ترکمنستان، تووالو، اوگاندا، اوکراین، امارات متحده عربی، بریتانیا، تانزانیا، ایالات متحده آمریکا، اروگوئه، ازبکستان، وانواتو، ونزوئلا، ویتنام، یمن، زامبیا و زیمباوه.

مدت اعتبار گواهینامه های بین المللی

اعتبار گواهینامه های بین المللی رانندگی صادره از آمریکا با توجه به نوع کارت می تواند سه ساله یا ده ساله باشد. البته با توجه به هزینه صدور، قطعا، سفارش گواهینامه بین المللی ده ساله مقرون به صرفه تر است.

توجه داشته باشید که اعتبار مدارک صادر شده منوط به اعتبار گواهینامه اصلی تان است. یعنی اگر گواهینامه تان منقضی یا به هر دلیلی سلب اعتبار شده باشد، گواهینامه بین المللی نامعتبر و غیر قابل استفاده خواهد بود.

هزینه صدور گواهینامه های بین المللی

گواهینامه های بین المللی رانندگی صادره از آمریکا به صورت یک دفترچه و یک کارت PVC چیپ دار صادر می شوند.

کارت های گواهینامه صادر شده هوشمند یعنی دارای چیپ امنیتی هستند و اطلاعات این کارت ها در دستگاه های کارتخوان پلیس راهنمایی و رانندگی کشورهای مختلف قابل استعلام است.

هزینه صدور گواهینامه بین المللی رانندگی
هزینه صدور گواهینامه بین المللی رانندگی

هزینه صدور گواهینامه بین المللی صادره از آمریکا، با توجه به مدت زمان اعتبار گواهینامه، متفاوت و مطابق جدول زیر (به دلار آمریکا) است:

۱۰ ساله ۳ ساله نوع کارت
155 125 هوشمند

قیمت های جدول بالا شامل صدور دفترچه و کارت هوشمند گواهینامه بین المللی است. هزینه پستی ارسال از آمریکا به ایران یا سایر نقاط دنیا 50 دلار است که به قیمت های فوق اضافه میگردد. کلیه قیمت ها به دلار آمریکا است که در زمان پرداخت به نرخ روز دلار محاسبه و قیمت ریالی به شما اعلام خواهد شد.

مدت زمان لازم جهت صدور و دریافت گواهینامه بین المللی در ایران

پس از دریافت و تایید مدارک، درخواست صدور گواهینامه بین المللی بلافاصله توسط نماینده رسمی شرکت KIDA در ایران ثبت می شود و پس از 1 روز کاری، دفترچه و کارت هوشمند گواهینامه بین المللی شما در آمریکا صادر خواهد شد.

سپس، مدارک صادر شده به یکی از کشورهای اروپایی که تحریم نیستند ارسال و از آنجا به ایران فرستاده می شوند. مدت زمان تحویل پستی مرسوله در ایران، بین 10 تا 15 روز می باشد. در عین حال این زمان برای تحویل گواهینامه ها در خارج از ایران بسیار کمتر است.

در صورتی که بخواهید گواهینامه تان به آدرس خارج از ایران ارسال شود، مدارک از طریق پست اکسپرس FEDEX ارسال می شوند و بعد از 3 روز کاری گواهینامه خود را درب منزل دریافت خواهید کرد.

به صورت خلاصه می توان گفت که مدت زمان لازم برای دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی صادره از آمریکا در ایران، حداکثر 15 روز و در خارج از ایران حدود 3 تا 5 روز کاری است.

نمونه گواهینامه های بین المللی رانندگی صادره از آمریکا

گواهینامه بین المللی صادره از آمریکا به صورت یک دفترچه پاسپورتی و یک کارت گواهینامه هوشمند در اندازه استاندارد صادر می شود. بر روی کارت های PVC هوشمند، اسم و فامیل، عکس و امضای متقاضی، تاریخ تولد، آدرس، جنسیت، رنگ چشم، قد، تاریخ صدور و تاریخ اعتبار گواهینامه درج می شود.

در زیر می توانید نمونه گواهینامه بین المللی صادره از آمریکا را مشاهده کنید:

کارت گواهینامه هوشمند طلایی
کارت گواهینامه هوشمند طلایی

مقایسه گواهینامه بین المللی رانندگی صادره از آمریکا با اجازه رانندگی صادره از کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران

به صورت کلی برای رانندگی در خارج از کشور محل اقامت، می توان از دو نوع مدرک استفاده کرد: IDP و IDLT. که معمولا در ایران برای هر دوی آنها از عنوان گواهینامه بین المللی رانندگی استفاده می شود. در ادامه به معرفی این دو مدرک می پردازم:

دسته اول “اجازه رانندگی بین المللی” یا  IDP یا International Driving Permit است. این مدرک در سرتاسر دنیا زیر نظر فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) صادر می شود و تنها مدرک دولتی به شمار می آید.

در حال حاضر در ایران نیز کانون اتومبیلرانی و جهانگردی “اجازه رانندگی بین المللی” با اعتبار 1 ساله و 3 ساله صادر می کند. “اجازه های رانندگی” صادر شده در ایران فقط به صورت یک دفترچه هستند که ترجمه رسمی گواهینامه شما است و در کشورهای طرف قرارداد کانون اعتبار دارد.

مجوز رانندگی بین المللی صادره از کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران
مجوز رانندگی بین المللی صادره از کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران

طبق اعلام سایت رسمی کانون اتومبیرانی و جهانگردی ایران، محدودیت های زیر برای استفاده از “اجازه های رانندگی بین المللی” صادره توسط این کانون وجود دارد:

1- “اجازه رانندگی یک ساله” صادره از کانون در کشور آذربایجان اعتبار ندارد.

2- “اجازه رانندگی سه ساله” صادره از کانون فقط در 134 کشور از 196 کشور عضو سازمان ملل اعتبار دارد. برخی از مهم ترین کشورهایی که “اجازه رانندگی بین المللی سه ساله” صادره از کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران را نمی پذیرند عبارتند از:

آمریکا، کانادا*، انگلستان، ایرلند، امارات متحده عربی**، چین، ژاپن، هنگ کنگ، تایلند، کامبوج، کلمبیا، افغانستان، قبرس، نیجریه، نپال، ونزوئلا، بنگلادش، لیبی، بولیوی، مالزی، آرژانتین، کاستاریکا و جامائیکا.

* اجازه رانندگی کانون در کشور کانادا به استثناء ایالات شمال غربی این کشور اعتبار دارد.

** اجازه رانندگی کانون در کشور امارات فقط برای ماشین های اجاره ای اعتبار دارد.

و اما دسته دوم مدارک مورد تایید برای رانندگی در خارج از کشور، ترجمه بین المللی گواهینامه رانندگی یا IDLT یا International Driver’s License Translation است. این مدارک توسط برخی از شرکت های خصوصی با مجوز از وزارت دادگستری آمریکا، صادر می شوند.

گواهینامه بین المللی رانندگی صادره از آمریکا
گواهینامه بین المللی رانندگی صادره از آمریکا

برخی از مزایای گواهینامه های بین المللی صادره از آمریکا عبارت اند از:

1- بر خلاف “اجازه رانندگی” های صادره از کانون که 1 و 3 ساله هستند، گواهینامه های صادره از آمریکا به صورت یک ساله، دو ساله، سه ساله، پنج ساله و ده ساله صادر می شوند.

2- این گواهینامه ها در تمامی 196 کشور عضو سازمان ملل پذیرفته می شوند.

3- گواهینامه های بین المللی در آمریکا صادر می شوند و لذا دستخوش روابط ناپایدار سیاسی ایران و دیگر کشورها نخواهند بود.

4- امکان ثبت درخواست صدور گواهینامه به صورت آنلاین و تحویل پستی آن در همه کشورهای دنیا وجود دارد. مثلا اگر شما ملیت ایرانی دارید ولی در سوئد زندگی می کنید، به راحتی می توانید این گواهینامه را به صورت آنلاین سفارش دهید و آن را درب منزل در آدرس سوئد دریافت کنید.

5- بر خلاف مدارک صادره از کانون که فقط یک دفترچه ترجمه گواهینامه است، گواهینامه های بین المللی صادره از آمریکا به صورت یک دفترچه و یک کارت PVC شیک و استاندارد ارائه می شود.

6- گواهینامه های بین المللی به صورت یک کارت هوشمند دارای چیپ صادر می شوند که به راحتی در تجهیزات الکترونیکی پلیس کشورهای مختلف شناخته می شود.

7- گواهینامه های صادره از آمریکا برای افراد دو تابعیتی در ایران نیز قابل استفاده است.

نکات مهم در استفاده از گواهینامه بین المللی رانندگی

1- گواهینامه های صادره از آمریکا صرفا ترجمه گواهینامه ملی هستند که به شما اجازه رانندگی در کشورهای عضو سازمان ملل را می دهند.

2- به همراه داشتن گواهینامه صادره از کشور محل اقامت (ایران) در کنار گواهینامه بین المللی الزامی است.

3- گواهینامه های بین المللی در خارج از ایران به عنوان کارت شناسایی پذیرفته نمی شوند.

4- استفاده از این گواهینامه ها برای کسانی که اقامت بیش از شش ماه یک کشور خارجی را دارند، در آن کشور مجاز نیست. مثلا اگر شما ایرانی هستید و با داشتن اقامت بلند مدت در آلمان زندگی می کنید، نمی توانید از گواهینامه بین المللی استفاده کنید و بایستی حتما گواهینامه ملی کشور آلمان را دریافت کنید. ولی اگر با ویزای توریستی به آلمان می روید و یا اقامت کمتر از شش ماه دارید، اجازه رانندگی با این مدرک را خواهید داشت.

5- گواهینامه بین المللی بدون امضای شخص متقاضی زیر عکس، فاقد اعتبار است.

6- گواهینامه بین المللی تا زمانی اعتبار دارد که گواهینامه اصلی صادره از کشور محل اقامتتان معتبر است. بدیهی است اگر به هر دلیلی گواهینامه اصلی تان سلب امتیاز یا منقضی گردد، گواهینامه بین المللی نیز نامعتبر خواهد شد.

7- گواهینامه های صادره از آمریکا قابل تمدید نیستند و پس از اتمام مدت اعتبار آن ها بایستی برای صدور کارت جدید اقدام شود.

8- دارنده گواهینامه بین المللی موظف است در هر کشور به قوانین و مقررات راهنمایی آن کشور احترام بگذارد و آن ها را رعایت کند.

9- برای کاپوتاژ کردن ماشین در ایران، فقط اجازه رانندگی بین المللی صادر شده توسط کانون اتومبیلرانی و جهانگردی اعتبار دارد.

اجازه رانندگی بین المللی
اجازه رانندگی بین المللی

فرم درخواست گواهینامه بین المللی

برای سفارش گواهینامه بین المللی رانندگی لطفا فرم زیر را به دقت پر کنید. پس از ارسال فرم، مدارک شما به دقت بررسی می شود و در صورت تایید مدارک، دستورالعمل پرداخت هزینه صدور و ارسال پستی گواهینامه برایتان ارسال خواهد شد. (در حال حاضر فرم غیرفعال است. لطفا برای سفارش گواهینامه در واتس اپ پیام دهید.)

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش گواهینامه تان در واتس اپ به شماره 00989357787900 (کریم ضابط) پیام دهید.

سوالات متداول

1- گواهینامه بین المللی رانندگی چیست؟

گواهینامه بین المللی رانندگی ترجمه رسمی گواهینامه ملی و معتبر شماست. بر اساس کنوانسیون های موجود، با داشتن این مدرک می توانید در تمامی کشورهای عضو سازمان ملل رانندگی کنید.

2- آیا داشتن گواهینامه بین المللی به تنهایی برای رانندگی در خارج از کشور کافی است؟

خیر، شما بایستی همواره گواهینامه اصلی خود را به همراه گواهینامه بین المللی داشته باشید. استفاده از گواهینامه بین المللی به تنهایی غیرقانونی است.

3- مدت اعتبار گواهینامه های بین المللی صادره از آمریکا چقدر است؟

این گواهینامه ها به صورت 3 و 10 ساله صادر می شوند و مادامی که گواهینامه اصلی شما منقضی یا سلب اعتبار نشده باشد، معتبر هستند.

4- اگر تاریخ اعتبار گواهینامه اصلی ام تمام شده باشد، یا اصلا گواهینامه نداشته باشم، می توانم گواهینامه بین المللی دریافت کنم؟

قطعا نه. برای صدور گواهینامه بین المللی صادره از آمریکا بایستی یک گواهینامه معتبر داشته باشید.

5- آیا کشوری هست که گواهینامه های بین المللی صادره از آمریکا را قبول نکند؟

خیر، همه کشورهای عضو سازمان ملل (از جمله ایران) این گواهینامه ها را قبول می کنند.

6- مدارک مورد نیاز برای صدور گواهینامه بین المللی رانندگی چیست؟

اسکن عکس رنگی جدید، اسکن امضای متقاضی، اسکن رو و پشت گواهینامه ملی معتبر و اسکن صفحه اول پاسپورت.

7- مدت زمان صدور گواهینامه بین المللی و ارسال پستی آن به ایران چقدر است؟

دریافت پستی گواهینامه بین المللی در ایران، پس از ثبت سفارش، حدود 15 روز به طول می انجامد.

8- آیا امکان ارسال پستی گواهینامه بین المللی به کشورهای دیگر وجود دارد؟

بله، در صورت ثبت سفارش به صورت آنلاین و پرداخت هزینه، گواهینامه بین المللی به آدرس شما در خارج از ایران از طریق پست اکسپرس FEDEX ارسال و در 3 روز کاری تحویلتان خواهد شد.

نظرات خوانندگان: (47 نظر)
نظر خود را بنویسید ...

اطلاعات شما نزد ما به امانت خواهند ماند و جایی منتشر نخواهد شد.

m.s.v

سلام اگه کسی اقامت دائم امریکا رو بگیره باید اینجا گواهینامه بین المللی بگیره یا بره اونجا گواهینامه بگیره؟

    کریم ضابط

    سلام.
    طبق قانون، افرادی که در یک کشور اقامت بیش از 6 ماه دارند مجاز به استفاده از گواهینامه بین المللی نیستند و بایستی گواهینامه کشور محل اقامتشان را دریافت کنند.
    در عین حال دیده شده که بعضی از هم وطنان مقیم خارج از کشور به صورت موقت از گواهینامه بین المللی استفاده می کنند.

سیدعلی

سلام جناب.من الن این گواهینامه بین المللی رو گرفتم و در ایران دارم استفاده میکنم میخواستم ببین این گواهینامه رو میشه استعلام‌هم گرفت؟؟یعنی سایتی هست و چجوریه ممنون میشم

    کریم ضابط

    سلام دوست عزیز.
    بله قابل استعلام هست.
    معمولا در سایت شرکت صادرکننده گواهینامه یک صفحه برای استعلام گواهینامه های صادر شده توسط همون شرکت وجود داره.
    کافیه از کسی که گواهینامه رو ازش دریافت کردین، لینک صفحه استعلام شرکت رو بپرسین و با وارد کردن شماره گواهینامه و نام خانوادگی تون استعلام بگیرید.
    امیدوارم جواب سوالتون رو گرفته باشین.

رضا

من دانشجو هستم و گواهینامه انگلیس را دارم و هنوز گواهینامه ایران را نگرفتم، در حال حاضر با گواهینامه بین الملل در ایران رانندگی میکنم، بخاطر شرایط کرونا هم الان نمیتونم برگردم به انگلیس، سوالم اینه که گواهینامه بین الملل من تا کی در ایران اعتبار داره؟ آیا اگر اتفاقی برای ماشینم بیفته این گواهینامه معتبره؟

    کریم ضابط

    سلام دوست عزیز.
    طبق قانون افراد ایرانی که در ایران اقامت بیش از 6 ماه دارند باید از گواهینامه ایرانی استفاده کنند.
    در عین حال، با توجه به اینکه گواهینامه کشور انگلستان را دارید، شرایط کمی فرق می کند و ممکن است صرف داشتن گواهینامه بین المللی بتوانید به صورت طولانی تر هم از آن در ایران استفاده کنید.
    به نظرم بهترین راه برای اطمینان از عدم وجود هر مشکل احتمالی در آینده، تماس با پلیس راهنمایی و رانندگی و استعلام وضعیتان از ایشان است.

حمید خوشدین

سلام بیزحمت هزینش چقده با پوله ایران

    کریم ضابط

    هزینه گواهینامه ها بسته به نوع کارت (ساده یا دیجیتال) و مدت زمان اعتبار آن (1، 3، 5 و 10 ساله) متفاوت و بین 60 تا 150 دلار آمریکا است. مثلا هزینه صدور یک کارت ساده یکساله (60 دلار) با احتساب دلار 26000 تومانی، 1،560،000 تومان است.

Mohammad Dadras

سلام آیا در المان با این گواهی نامه می‌شود رانندگی کرد ؟

    کریم ضابط

    سلام دوست عزیز.
    با این گواهینامه امکان رانندگی در همه ی کشورهای عضو سازمان ملل من جمله آلمان وجود دارد. فقط توجه داشته باشید که طبق قانون، اگر در کشوری اقامت قانونی بیش از 6 ماه داشته باشید، برای رانندگی در آن کشور بایستی فقط از گواهینامه صادره توسط همان کشور استفاده کنید. مثلا فرض کنیم شما ساکن آلمان هستید و کارت اقامت بلند مدت یا پاسپورت آلمانی دریافت کردین، در این صورت در کشور آلمان نمی توانید با گواهینامه بین المللی رانندگی کنید و فقط مجاز هستین تا با گواهینامه آلمان رانندگی کنید.

بهزاد

سلام کریم جان
سپاس از مطالب مفیدی که به اشتراک گذاشتی، من بیش از دو سال هست که ساکن هنگ کنگ هستم و تا به حال از گواهینامه بین الملل استفاده نکردم با توجه به اقامت طولانی به نظرت هنوز میتونم از گواهی نامه بین الملل اینجا استفاده کنم؟
ارادتمند،
بهزاد

    کریم ضابط

    سلام بهزاد عزیز.
    همونطور که توی مطلب هم اشاره کردم، طبق قانون بین المللی: “اگر فردی در کشوری اقامت بیش از 6 ماه داشته باشد، برای رانندگی در آن کشور، نمی تواند از گواهینامه بین المللی استفاده کند.”

رویا

سلام من گواهینامه امارات دارم می خواهم گواهی نامه ایران بگیرم ایا فقط باید امتحان بدم یا حضور در کلاسها هم باید داشته باشم

    کریم ضابط

    سلام.
    متاسفانه در این مورد اطلاع دقیقی ندارم.

علی عابدی

سلام
من در ایتالیا زندگی می کنم.دو سوال داشتم ایا شما می تونید گواینامه را برای من به ادرس ایتالیا صادر کنید و دوم اینکه ایا این گواهینامه در ایتالیا قابل قبول هست یا نه و سوم اینکه هزینه چقدر هستش ؟ممنونم

    کریم ضابط

    سلام دوست عزیز.
    بله امکان ارسال مستقیم گواهینامه از آمریکا به ایتالیا با پست اکسپرس فدکس هست که سه روزه به دستتون میرسه و هزینه اش 50 دلار هست.
    همونطور که توی متن هم توضیح دادم، گواهینامه های بین المللی صادره از آمریکا در تمام کشورهای عضو سازمان ملل از جمله ایتالیا اعتبار دارن.
    فقط باید حواستون باشه که اگر اقامت بیش از شش ماه در ایتالیا دارین، برای رانندگی درون ایتالیا، حتما باید از گواهینامه ایتالیایی استفاده کنید.
    قیمت گواهینامه ها هم بسته به مدت اعتبار و نوع گواهینامه (ساده و دیجیتال) متغیره که توی مطلب جدول قیمتها هست.

مریم

با سلام.
برای فردی که بیش از 6ماه در کشوری ساکن خواهد بود، آیا امکان رانندگی با داشتن IDP وجود خواهد داشت؟

    کریم ضابط

    سلام.
    همونطوری که به صراحت در متن بالا ذکر شده، با داشتن اقامت بیش از 6 ماه در یک کشور، امکان رانندگی با گواهینامه بین المللی در آن کشور وجود ندارد.

مهدیار ابراهیمی

سلام، با گواهی نامه بین المللی میشه تو آمریکا uber ثبت نام کرد ؟

    کریم ضابط

    سلام دوست عزیز.
    واقعا اطلاعی ندارم!

محمد

سلام، من افغانم در ایران زندگی میکنم میخوام گواهی نامه بین المللی بگیرم. میشه لطفا راهنمایی کنید اینکه امکان پذیر و چقد هزینه داره…
من خودم اینجا ساکنم و زندگی میکنم(اینجا بدنیا اومدم ک بزرگ شدم)

    کریم ضابط

    سلام دوست عزیز.
    با توجه به شرایط خاصی که در ایران حاکم هست و با توجه به اینکه شما اقامت بیش از 6 ماه در ایران دارین، استفاده از این گواهینامه بین المللی آمریکایی در ایران به شما توصیه نمیشه.

محمود

سلام چطور استعلام بگیریم

    کریم ضابط

    سلام دوست عزیز.
    تمامی گواهینامه های صادر شده در سایت شرکت صادرکننده گواهینامه قابل استعلام هستند.
    مثلا می توان گواهینامه های شرکت KIDA را در سایت http://www.registeredidl.com استعلام گرفت.

داود نعیم

من در المان هستم ۲ سال ولی هنوز اقامت من ۷ ماه به ۷ ماه صادر میشود میتوانم از این گواهینامه استفاده کنم ممنون

    کریم ضابط

    سلام دوست عزیز.
    اون چیزی که در قوانین بین المللی آمده به این صورت هست که:
    “افرادی که اقامت بیش از 6 ماه در یک کشور داشته باشند، برای رانندگی در آن کشور بایستی از گواهینامه ملی همان کشور استفاده کنند.”
    لذا با توجه به شرایط شما به صورت موقت و با خوش شانسی می توانید از گواهینامه بین المللی استفاده کنید ولی در بلند مدت بایستی گواهینامه کشور آلمان را دریافت کنید.

حجت اردمه

سلام خسته نباشید
ببخشید اگه استعلام گواهینامه رو بگیریم برا گواهی نامه هوشمند(طلایی)همون شکل طلایی میاد
و برای سادش همون ساده
یا فرق میکنه واینکه استعلام بگیریم عکسمون بالا میاد؟

    کریم ضابط

    سلام دوست عزیز.
    توی استعلامی که از سایت قابل دریافت هست فقط اطلاعات شما نمایش داده می شود، لذا نوع کارت (هوشمند یا ساده) در استعلام از طریق سایت مشخص نخواهد شد.
    همچنین عکس شما در استعلام آنلاین نمایش داده نمی شود.

amirrezakeyvan@gmail.com

سلام قربان ..
اینکه اگر بیشتر از ۶ ماه اقامت در کشوری داریم باید از گواهینامه خودشون استفاده کنیم …پس اعتبار ۱۰ ساله گواهینامه بین المللی چه فایده ای داره اصولا ؟!!

    کریم ضابط

    سلام دوست عزیز.

    گواهینامه بین المللی به صورت کلی برای استفاده در خارج از محل اقامت شما صادر میشه! لذا اگر شما ساکن کشوری هستید و اقامت بیش از 6 ماه در اون کشور دارین، باید به فکر اخذ گواهینامه همون کشور برای رانندگی در آنجا باشید.

Rebwar othman mawlood

سلام‌ دوست عزیز سوال من اینه که آیا من به عنوان مسال مبلغ 150 دلار امریکای پرداخت کردم برای ده ساله دیجیالی و به یکی از کشور های اورپای ارسال کنید آیا هزینه انتقالی که بدست من میرسه روی همان 150 دلار است یان بیشتر خواهد بود ممنونم ازتون .

    کریم ضابط

    سلام دوست عزیز.

    هرینه ارسال با پست اکسپرس فدکس از امریکا به اروپا 50 دلار هست که برعهده شماست و به هزینه گواهینامه اضافه میشه.

علی حسین

من عراقی هستم ، گواهینامه رانندگی بین المللی دارم ، یا حدود یک سال است که در ایران اقامت دارم و یک سال مجوز اقامت دارم.
چگونه می توانم گواهینامه رانندگی را از سفارت تنظیم کننده در ایران تأیید کنم؟

    کریم ضابط

    سلام دوست عزیز.

    با توجه به اینکه اقامتتون در ایران بیش از 6 ماه هست متاسفانه امکان استفاده از گواهینامه بین المللی در ایران را ندارید.

حمید

سلام من افغانی هستم مقیم ایران گواهینامه بین المللی تعلق میگیرد؟؟اصلا هیچ نوع گواهینامه ندارم ایاتعلق می گیرد؛؟؟جواب بده لطفاً

    کریم ضابط

    سلام.

    خیر امکان استفاده از این گواهینامه برای شما نیست.

صوفی برنلیقی

باسلام من هنوز در المان اقامت نگرفتم ۶ماه به ۶ماه تمدید میشود من میتوانم از گواهینامه بین المللی امریکایی استفاده کنم ممنون میشم اگه جواب منو بدید

    کریم ضابط

    سلام.

    با توجه به وضعیت خاصی که دارین پیشنهاد میکنم از پلیس محل اقامتتون استعلام بگیرین.

محمد

سلام بر شما.آیا گواهینامه های ویژه مثل لودر و بلدوزر و …هم امکان بین المللی شدن رو دارن؟ممنون

    کریم ضابط

    خیر، فقط گواهینامه موتور، پایه سوم، پایه دوم و پایه اول قابل ترجمه است.

اکبر ازبک

سلام آقای کریم من کارت های آمایش16 داریم میشه گواهینامه بین‌المللی گرفت استفاده کرد

    کریم ضابط

    خیر، در حال حاضر امکان استفاده از این گواهینامه در ایران برای اتباع نیست.

مريم كاشفي

سلام وقتتون بخير
من سه سال هست كه در آلمان زندگي ميكنم واقامت آلمان رو دارم وگواهينامه ايراني مو سال اول بين المللي كردم تو ايران وباهاش تو آلمان رانندگي كردم ودوسال پيش اقدام كردم براي گرفتن گواهينامه آلمانيم وامتحان تئوريمو بار اول قبول شدم ولي امتحان شهري مو سه بار رد شدم وكلا اعتبار تاريخ تئوريم هم تموم شد وخيلي حالم گرفته شد
وامشب تو گوگل خوندم داستان گواهينامه اي كه از آمريكا صادر ميشه خيلي خوشحال شدم
چون واقعا اينقدر بخاطر چيزاي كوچيك رَد شدم دلم نميخواد ديگه برم امتحان بدم وخورده تو ذوقم
ولي شما ميگين كسي كه اقامت داره نميشه
آيا راه ديگه اي هست كه نخوام امتحان بدم وحشت دارم از امتحان گواهينامه در آلمان وافيردگي گرفتم بابت اينكه كلي هزينه كردم ووقت وانرژي گذاشتم ولي نشد كه نشد

    کریم ضابط

    سلام.
    متاسفانه قوانین برای همه یکسان هستند و منم از روش دیگه اطلاعی ندارم.

کریم ضابط

سلام دوست عزیز.
با توجه به شفاف نبودن قوانین در ایران، برای مهاجران افغانستانی ساکن ایران گواهینامه صادر نمیکنیم.

حسام

سلام
من ایتالیا زندگی میکنم و هنوز گواهینامه ایتالیا رو نگرفتم و چون اقامتم بلند مدته طبیعتا نمیتونم با این گواهینامه تو ایتالیا رانندگی کنم. سوالم اینه که با این گواهینامه بین المللی میتونم تو دیگر کشورهای اروپایی عضور شنگن رانندگی کنم؟

    کریم ضابط

    سلام دوست عزیز.
    بله شما میتونین توی دیگر کشورهای اروپایی با این گواهینامه رانندگی کنید.

Services

خدمات بین المللی

گواهینامه بین المللی رانندگی
صادره از آمریکا

اگر شما هم مثل من اهل سفر باشین، حتما می دونین که برای سفرهای جاده‌ای با ماشین شخصی یا کرایه ماشین در خارج از کشور، اولین شرط، داشتن گواهینامه بین المللی رانندگی است. در ادامه این مطلب به صورت کامل با گواهینامه های بین المللی رانندگی و نحوه اخذ آن در ایران آشنا خواهید شد.

My Tours

تورهای من

تور 13 روزه ویتنام

تور 13 روزه ویتنام

تور 13 روزه سوئیس – ایتالیا – امارات

تور 13 روزه سوئیس – ایتالیا – امارات

تور 9 روزه فرانسه – امارات

تور 9 روزه فرانسه – امارات

تور 13 روزه ویتنام

تور 13 روزه ویتنام